Headerbild

klockan 19.00
Norrmalmias foajé
23 personer (se bilaga)

§1. Ordförande Benny Bogren hälsade alla välkomna och förklarade årsmötet öppnat.

§2. Årsmötet förklarade att mötet behörigen utlysts.

§3. Årsmötet godkände dagordningen

§4. Bruno Lundgren valdes till ordförande för årsmötet, Bengt Larsson valdes till sekreterare för årsmötet. Benny Öhman och Lars Wikström valdes till justerare.

§5. Benny Bogren läste upp sällskapets årsberättelse. Årsberättelsen lades med årsmötets godkännande till handlingarna. (se bilaga)

§6. Kassören Sten Sällström redovisade sällskapets räkenskaper för 2005 och lämnade också ett förslag till budget. (Se bilaga). Rapporten godkändes och lades till handlingarna med viss reservation för underfinansieringen av 2006 års budget. Mer om detta under §10.

§7. Revisorerna Börje Hansson och Tore Sandström läste upp sin revisionsberättelse och hade inget att erinra mot det sätt räkenskaperna skötts under verksamhetsåret. Revisionsberättelsen lades med godkännande till handlingarna. (se bilaga)

§8. Årsmötet beslutade att bevilja ansvarsfrihet för styrelsen för verksamhetsåret 2005.

§9. Valärenden:

a) Valet av ordförande kunde inte genomföras då valberedningen inte lyckats hitta någon kandidat till posten. Inget namn kom heller fram under årsmötet. Årsmötet beslutade att ge sittande valberedning mer tid och att i samarbete med den nya styrelsen plocka fram en kandidat. När det arbetet är klart utlyses ett extra årsmöte för val av ordförande.
b) Till sekreterare omvaldes Lars Nyström
c) Till intendent omvaldes Jörgen Bergström
d) Till studieorganisatör omvaldes Per Bröms
e) Till suppleant (2) omvaldes Ove Lundmark
f) Till räkenskapsgranskare omvaldes Börje Hansson
g) Till båtupplagskommitté omvaldes Bo Sandberg som ordförande, samt Jörgen Bergström, Carl-Erik Johansson och Torgny Jonsson.
h) Till seglingskommittén omvaldes Daniel Sällström som sammankallande samt Tomas Becker, Stefan Höglund och Lars Nyström. Tomas Nilsson nyvaldes.
i) Till protest- och mätningsnämnden omvaldes Tore Sandström, Benny Bogren och Rolf Forsgren.
j) Till redaktionskommittén omvaldes Per Tingbrand och Ove Lundmark.
k) Till stugkommittén omvaldes Jan Lundmark som sammankallande samt Rolf Forsgren och Lennart Eriksson.
l) Till klubbkommittén omvaldes Ulrika Lundmark, Helena Forsberg, Sven Lundström och Britta Bröms. Anna-Karin Pettersson nyvaldes.
m) Till annonskommittén omvaldes Sten Sällström som sammankallande samt Benny Öhman, Anders Hedman och Kent Andersson.
n) Till valnämnden omvaldes Bruno Lundgren, Ulla Nyström och Anders Svensson.

§10. Årsmötet beslutade att höja medlemsavgiften för att nå en balanserad budget både på kort och lång sikt. Medlemsavgiften höjs med 50 kronor för A-medlemmar till 300 kronor och med 70 kronor för familjemedlemskap till 400 kronor.

§11. Årsmöte fastställde 2006 års budget med de förändringar som redovisas i §10.

§12. En motion hade inkommit till årsmötet. PSS´ båtupplagskommitté föreslog att justera båthusavgifterna enligt följande: båthus max 12 meter långa får en årsavgift om 350 kronor, båthus mellan 12 och 16 meter får en årsavgift om 700 kronor samt båthus över 16 meter långa får en årsavgift om 1050 kronor. Motivet är en förändrad användning av båthusen där båtupplagskommittén noterat att vissa båthus bara huserar en båt trots att de byggdes för två eller fler. Årsmötet biföll motionen.

§13. Övriga frågor.
1. Ove Lundmark berättade om Boris Erssons nya bok om Bottenvikskusten och rekommenderade medlemmarna att köpa den.
2. Ove Lundmark berättade också om det nybildade skärgårdsrådet med ledamöter från bland andra Piteå båtklubb och kommunen. Rådet har till uppgift att komma med förslag till förbättringar och satsningar i skärgården. Ove efterlyste tips på vad han ska ta upp i rådet och föreslog också att ett klubbmöte genomförs i januari med dessa frågor som tema.
3. Ove Lundmark slog också ett slag för Sjörullan och efterlyste bidrag.
4. Årsmötet valde in Anna-Karin Pettersson som ny medlem i Piteå Segelsällskap.
5. Stefan Höglund redovisade planeringen kring sommarens kappseglingsprogram. (se bilaga)
6. Stefan Höglund förrättade också en dragning av tisdagsseriens tävlingsledare sommaren 2006.
Tävling 1 (2006-06-06) har Thomas Nilsson som tävlingsledare,
andra seglingen ansvarar Benny Öhman för, tredje Jörgen Bergström, fjärde Lars Nyström, femte Roland Persson, sjätte Stefan Höglund, sjunde Per Bröms, åttonde Daniel Sällström, nionde Ove Lundmark och tionde (2006-09-05) Anders Svensson.

§14. Ulrika och Thea Lundmark överlämnande en blombukett och tackade avgående ordförande Benny Bogren för hans insats i styrelsen.

§15. Mötesordförande Bruno Lundgren tackade å presidiets vägnar för förtroendet att leda möte och tackade medlemmarna för kvällen och förklarade årsmötet för avslutat.

Mötesordförande   Mötessekreterare   Justeras

Bruno Lundgren   Bengt Larsson   Lars Wikström Benny Öhman

Adress

Piteå SS - Segling Hamptjärnsvägen 100 94640 Svensbyn